آخرین اخبار روز ایران و جهان را در این سایت بخوانید.

اخبار روز ایران و جهان

نگاهی به سریال‌های در حال تولید/ رقابت برای آنتن نوروزی

بازدید : 553 |
درباره : |
تاریخ : سه شنبه 09 اسفند 1390 زمان : 10:49

سریال با مضمون طنز داستان زندگی پیرمردی به نام حاج نقی را روایت می‌کند که بعد از فوت همسرش با خواهرش در شهرستان زندگی می‌کند. بچه‌ها در تماس‌هایی که با حاج نقی دارند....

هنوز هم باورش کمی سخت است ولی ظاهرا اتفاق افتاده. به این ترتیب امسال به خلاف روال هر ساله که انگار نوروز یکباره و بی‌خبر سر می‌رسید و همه چیز باید با عجله انجام می‌شد امسال بیش از پنج سریال متنوع برای بینندگان محترم شبکه‌ها در نظر گرفته شده که تقریبا همه‌شان در مراحل فنی کار هستند. این که چرا بیش از پنج و به قولی نه سریال و به قولی بیشتر( به جای نهایتا چهار سریال طبق روال معمول) ساخته شده، این است که برخی شبکه‌ها خواسته‌اند جلوی اتفاقات پیش‌بینی نشده را بگیرند. به طور مثال یک شبکه، سه مجموعه سفارش داده تا اگر احیانا یکی از آنها به لحاظ مضمونی درست از آب در نیامد دیگری را جایگزین کند. با این دوراندیشی (به موقع اندیشی) احتمالا امسال با معضل همیشگی سریال‌های مناسبتی یعنی ختم ناگهانی مواجه نخواهیم بود و داستان به شکلی منطقی به پایان خواهد رسید. از میان این سریال‌ها پیش‌بینی می‌شود (به سبک هواشناس‌ها که می‌گویند 10 درصدش درست از آب در می‌آید) سریال سیروس مقدم بیشتر از باقی کارها بتواند خودی نشان دهد و خاطره خوش «پایتخت» را زنده کند. علاوه بر او در بین نوروزی سازها امسال اسم جواد رضویان هم دیده می‌شود که با دو کار در این ایام در تلویزیون خواهد بود. هنوز قطعیتی درباره اینکه کدام یك از این کارهای تولید شده روی آنتن برود وجود ندارد و احتمالا کیفیت و موضوع در انتخاب آنها تعیین کننده خواهد بود. هنوز اسم‌هایی با پسوند برای پخش نوروزی به گوش می‌رسد که ممکن است در این لیست نباشند. اما تعدادی از رقبای نوروزی اینها خواهند بود.

«کسی خوابه؟!»
جواد رضویان قبل از این سریال «قرارگاه مسکونی» را ساخته بود و «کسی خوابه» دومین تجربه کارگردانی اوست. تولید آن از بیستم آبان‌ماه امسال در تهران کلید خورد و گفته شده تصویربرداری و تدوین همزمان انجام می شده. سی قسمت است و برای شبکه یک تهیه شده. رضویان در این کار، با معضلات اجتماعی و مسائل و مشکلات روز جامعه شوخی كرده است. فتحعلی اویسی، سید جواد رضویان، ارژنگ امیر‌فضلی، نصرالله رادش، علی صادقی، نعیمه نظام‌دوست، لاله صبوری، یوسف صیادی و ... در آن بازی کرده اند.

«مهمان ویژه»
سریال بعدی باز هم كار رضویان است که بلافاصله بعد از سریال قبلی آن را شروع کرده و برای شبکه تهران تولید شده. قصه درباره مجید کشاورز، استاد جوان و بسیار موفق دانشگاه است که به تنهایی در طبقه بالای خانه آقای کیهانی و رئیس دانشگاهی که در آن تدریس می‌کند در حال زندگی است. پریسا دختر کیهانی دانشجوی مجید در دانشگاه است و علاقه‌ای بین آنها به وجود آمده است.

«سهمی برای دوست»
این مجموعه را مسعود اطیابی کارگردانی کرده که کارگردانی فیلم‌های «اخلاقتو خوب کن»، «شرط اول» و «خروس‌ جنگی» را در پرونده دارد. این سریال ۱۳ قسمتی یکی از گزینه‌های شبکه دو برای نوروز است. این سریال مضمونی طنز دارد و روایتگر زندگی دو برادرخوانده به نام اسماعیل و بهرام است که وضعیت مالی مناسبی ندارند. شرایط زندگی، آنها را وامی‌دارد تا به هرکاری تن بدهند بلکه بتوانند شرایط سخت زندگی خود را تغییر بدهند. ناگهان یکی از برادرها امکان ورود به بازار بورس را پیدا می‌کند... اشکان خطیبی، علی سرابی، مهتاج نجومی و مهشاد مخبری از بازیگران آن هستند.

«سیر و سرکه»
غلامرضا رمضانی آن را می‌سازد و گزینه دیگر شبکه دو برای نوروز است. سعید پور صمیمی و پری امیرحمزه در آن حضور دارند. این سریال 15 قسمتی درباره پیرزن ساده‌دل روستایی است كه همراه دخترش فرزانه كه معلم روستاست، روزگار خوشی را در روستا می‌گذراند. فرزاد پسر دیگر تهمینه در كانادا از مادرش دعوت می‌كند به كانادا برود...

«مسیر انحرافی»
پوریا پورسرخ و فرزاد حسنی در آن بازی می‌کنند و در واقع نسخه ایرانی «Lost» است. یکی از گزینه‌های شبکه سه است که بهرنگ توفیقی آن را کارگردانی کرده. در این سریال کمدی قصه چند مسافر یک هواپیما به تصویر کشیده می‌شود که هواپیمای حامل آنان در یک محل ناشناخته سقوط می‌کند و آنان باید با وضع جدید خود کنار بیایند.

«پدر ناخوانده»
کاری از کارگردان سریال پرطرفدار «ستایش»، سعید سلطانی برای شبکه تهران است. سریال با مضمون طنز داستان زندگی پیرمردی به نام حاج نقی را روایت می‌کند که بعد از فوت همسرش با خواهرش در شهرستان زندگی می‌کند. بچه‌ها در تماس‌هایی که با حاج نقی دارند، همیشه از موقعیت کاری و معیشتی خود اظهار رضایت می‌کنند، ولی ظاهرا قضیه چیز دیگری است. برزو ارجمند و رضا داوودنژاد نقش پسران او را دارند. این سریال پیش از این «آرزوهای بزرگ» و «فراموشی» نام داشت و برای شبكه تهران تولید می‌شود.

«چک برگشتی»
به كارگردانی سیروس مقدم در مرحله تصویربرداری است و امیر جعفری و‌ ریما رامین‌فر در آن بازی می‌کنند. «چك برگشتی» درباره‌ خانواده‌ای است كه برگشت خوردن یك چك مشكلاتی را برایشان به وجود می‌آورد. این مجموعه در 13 قسمت ساخته می شود.

«دختری به نام آهو»
بهزاد فراهانی در سریال نوروزی «دختری به نام آهو» نقش مردی را دارد که سال هاست آرزوی دختردار شدن را در سر می پروراند و برای او نقشه های خاصی دارد‌. این سریال از گزینه‌های شبکه تهران برای نوروز است که قدرت الله صلح میرزایی آن را کارگردانی کرده. سیروس گرجستانی، مریم امیر جلالی، شهره لرستانی، فلورنظری، میر طاهر مظلومی و شهرام عبدلی در آن حضور دارند.

«لبخند بی‌لهجه»
به سفارش شبکه یک در 13 قسمت 45 دقیقه‌ای به صورت اپیزودیک ساخته شده و در هر اپیزود آن یک نمایش مستقل پخش می‌شود. این سریال را محمدرضا حیدری کارگردانی کرده و سیروس همتی، شهره سلطانی و افشین سنگ چاپ از بازیگران آن هستند.


برچسب ها : سریال , نوروز , سریالهای تلویزیونی , طنز ,
نویسنده : مدیر | نظرات (0)

اخبار مرتبط

آخرین خبرها

اسامی داوران هفته نخست لیگ برتر اعلام شد
حمله بی‌سابقه پروین به وزیر
طرح تشکیل استان آذربایجان مرزی
حسین فریدون پنجم شهریور محاکمه می شود
هانیه توسلی هم در تلویزیون ممنوع شد
تلاش بغداد برای کاهش تنش تهران لندن
اتحادیه املاک کرج: خانه ارزان شد اما اجاره پایین نیامد
قلعه نویی: اگر فحاشی 100 هزار نفر خوب است آن را به حسن زاده تقدیم می کنم
دروازه بان برزیلی برای حضور در تیم گیتی پسند وارد ایران شد
دزدی هنگفت از جنیفرلوپز
احتمال صدور حکم سه سال حبس برای نجفی
بویینگ 80 فروند هواپیما به ایران می‌فروشد
دوقلوهای داعشی مادر خود را سر بریدند!
واکنش‌ ها به نتایج همه پرسی در انگلیس
رقم کمک هزینه مسکن نمایندگان مجلس
سود وام مسکن کاهش یافت
راز قتل بازیکن سایپا
شبکه "من و تو" جای سالار عقیلی نیست!
مذاکره هوایی ایران و آمریکا کلید خورد
قیمت روز خودروهای وارداتی در بازار+ جدول
کاهش 100 هزار تا 6 میلیونی قیمت خودرو
حضور ناو جنگی ائتلاف دریایی خلیج عدن در ۵ مایلی کشتی «ایران شاهد»
تولید یک هواپیمای جدید 70 نفره در ایران
قیمت دیپلم و لیسانس و دکترا در بازار آزاد!
شش دلیل برای خوردن شکلات تلخ
خواهرزاده فردین در سریال درحاشیه+ تصاویر
چهار باور غلط درباره دویدن
اوباما: ایران بایدبخشی‌از راه‌ حل‌ یمن باشد
ادامه روند کاهشی قیمت اوراق مسکن
ابوبکر البغدادی زخمی شده است؟

ارسال نظر برای این خبر


کد امنیتی رفرش