آخرین اخبار روز ایران و جهان را در این سایت بخوانید.

اخبار روز ایران و جهان

دلهره‌ آورترین فیلم‌های سال 2011

بازدید : 730 |
درباره : فرهنگی , |
تاریخ : دوشنبه 12 دی 1390 زمان : 21:01


بارزترین و در واقع ترسناک ترین ویژگی سری فیلم های فعالیت فراهنجار این است که تقریبا 90 درصد کسانی که قبل از دیدن آن چیزی در موردش نشنیده‌اند فکر می‌کنند.....


سری سوم فیلم «فعالیت فراهنجار» به عنوان دلهره‌آورترین فیلم‌ سال 2011 میلادی معرفی شد.
به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، فیلم های «دختری با خالكوبی اژدها» و «از تاریكی نترس» رتبه‌های دوم و سوم این فهرست را به خود اختصاص دهد.....


«فعالیت فراهنجار3» كه ادامه‌ی قسمت اول و دوم فعالیت فراهنجار است، یك اثر ترسناك در گونه آثار دلهره (تریلر) به شمار می آید.
بنابراعلام كامینگ سون، بخش اول فیلم فعالیت فراهنجار تنها با بودجه‌ای 15 هزار دلاری در سال 2005 ساخته شد، اما در جریان اصلی سینما قرار گرفته و ظرف پنج هفته بیش از 42 میلیون دلار فروش داشته است و در كل فروش 200 میلیون دلاری را عاید خود كرده است.
بخش دوم فیلم نیز به بهانه وجود یک رد پای قلابی، به روایت داستانی درباره حضور نیروهای اهریمنی و برخورد آنها با یک زوج بخت‌برگشته در خانه‌ای در شهر سان‌دیه‌گو می‌پردازد.
بارزترین و در واقع ترسناک ترین ویژگی سری فیلم های فعالیت فراهنجار این است که تقریبا 90 درصد کسانی که قبل از دیدن آن چیزی در موردش نشنیده‌اند فکر می‌کنند که فیلم واقعی است.
فعالیت فراهنجار یك، پرسودترین فیلم تاریخ هالیوود شد . کل هزینه ساخت فیلم 15 هزار دلار بوده (حتی لوکیشن فیلم خانه خود کارگردان است) و کل فروش آن به حدود 107 میلیون دلار رسید.
استیون اسپیلبرگ از جمله اولین کسانی بود که فیلم به طور خصوصی برایش نمایش داده شد و آن قدر ترسید که هنگام خارج شدن از اتاق نمایش فکر کرد که در قفل شده و فریاد زنان تقاضای کمک کرد. همچنین پایان فیلم با نظر او تغییر کرد.
فیلم در هفته اول نمایش 9 میلیون دلار فروخت تا رکورد فروش برای فیلم‌های اکران شده در کمتر از 200 سالن را بشکند.
***
پروژه سینمایی «دختری با خالكوبی اژدها»،‌ جدیدترین درام « دیوید فینچر» است.
این فیلم توسط فینچر خالق آثاری چون‌ «بازی»، «هفت» و «مورد عجیب بنجامین باتن» ساخته شده است و بازیگرانی چون دانیل كریگ را به خدمت گرفته است.
این پروژه قرار است نخستین فیلم از یك اثر سه‌گانه باشد و توسط كمپانی‌های فیلمسازی سونی و كلمبیا پیكچرز تهیه و تولید شده است.
فیلمنامه‌ی «دختری با خالكوبی اژدها» توسط فینچر و استیو زیلیان براساس كتابی پرفروش به نگارش در ‌آمده است.
اسكات رودین به عنوان تهیه‌كننده این فیلم معرفی شده است.
***
داستان فیلم «از تاریکی نترس»، زندگی دختر جوانی به اسم سالی را به تصویر می كشد که برای زندگی با پدر و دوست‌اش در یک عمارت به جا مانده از قرن 19 که به وسیله آنها مرمت شده، به جزیره «رودو» نقل مکان می‌کند.
هنگامی که «سالی» از زیرزمین مخفی این عمارت به پایین پرت می شود صداهایی را از گودالی که در آن شیشه‌ای پر از خاکستر وجود دارد، می‌شنود که او را صدا می‌زند و به او التماس می‌کند که در شیشه را باز کند.سالی ناخواسته باعث بازشدن در این شیشه می شود و باعث می شود که زندگی همه و بیشتر از همه زندگی خودش به خطری جدی بیفتد.
***
فیلم های «بندزن، خیاط، سرباز و جاسوس»،‌ «شیوع» و «سوپر 8 » رتبه های سوم تا ششم این فهرست را به خود اختصاص داده اند.
پروژه سینمایی «بندزن، خیاط، سرباز و جاسوس» توسط « توماس آلفردسن» فیلمساز سوئدی و خالق آثاری چون « بگذار نفر مناسب وارد شود» كارگردانی شده است.
پس از جذب بازیگران معروفی مانند«کالین فیرت»، «مایکل فاسبندر» و «دیوید تولبسی»و «تام هاردی»، توماس آلفردسون کارگردان این پروژه سینمایی برای تکمیل کردن کادر بازیگران خود ازگری الدمن هم دعوت به همکاری کرد.
«بندزن، خیاط، سرباز و جاسوس» که «پیتر مورگان» فیلمنامه آن را براساس رمانی از «جان لوکوره» نوشته است درباره یک جاسوس بازنشسته بریتانیایی است که مامور تحقیق و تفحص برای یک نماینده روسی می شود.
لوكوره استاد رمان جنگ سرد است و ماجراهای جاسوس بزرگ بریتانیا جورج اسمایلی را طی ماجراهای كشف موج‌شكنی در مسكو و برخوردهایش با الهه انتقام «كا.گ.‌ب» دنبال می‌كند.
مامور سابق سازمان جاسوسی بریتانیا برای پیدا کردن یک جاسوس در درون سازمان ناچار می شود دوران بازنشستگی خود را نیمه کاره رها کند.
***
تریلر «شیوع » توسط استیون سودربرگ ساخته شده است.
«مت دمون»، «ماریو كوتیلار»، «گوئینت پالترو» و «جود لاو» از بازیگران سرشناس هالیوود، در فیلم «شیوع»بازی كرده‌اند.
فیلم‌نامه «شیوع» را «اسكات زد. برنز» نوشته است كه پیشتر سناریوی آثار سرشناسی چون «اولتیماتوم بورن» و «خبرچین» را نوشته بود.
داستان درباره تهدید ناشی از یک بیماری مرگبار و یک تیم پزشکی متشکل از پزشکانی از سراسر دنیاست که توسط مراکز کنترل و پیشگیری بیماری در آمریکا به کار گرفته می‌شوند تا از شیوع بیماری جلوگیری کنند.این فیلم اولین بار در دنیا در جشنواره فیلم ونیز نمایش داده شد.
***
سوپر ‌8 توسط «جی.جی.آبرامز» مدیر تولید و كارگردان بخش هایی از سریال پر طرفدار «لاست» ساخته شده است.
آبرامز خالق آثاری چون « سفر ستاره‌ای» این پروژه را بر اساس طرح و ایده اولیه و فیلمنامه‌ای از خودش مقابل دوربین برده است.
بنا بر اعلام مسوولان كمپانی پارامونت پیكچرز، استیون اسپیلبرگ به همراه آبرامز و برایان بورك تهیه و تولید این پروژه را در «آمبلیت اینترتینمنت» ببه پایان برده اند.
«كیل چندلر» بازیگر آثاری چون «نورهای جمعه شب» و« الی فانینگ» ایفاگر نقش در فیلم مورد عجیب بنجامین باتن به همراه «ال فانینگ» بازیگر «جایی» و «ران الدارد» و «نواه امریچ» در این فیلم حضور دارند.
استیون اسپیلبرگ، سینماگر هالیوودی، تهیه‌كنندگی و تولید پروژه‌ی سینمایی «سوپر هشت» را برعهده داشت.
***
فیلم های «مرد عنكبوتی شگفت‌انگیز» ،‌ «زن سیاه‌پوش» و «بازی های گرسنگی» رتبه های هفتم تا نهم جدول دلهره آورترین آثار سینمایی در سال 2011 را به خود اختصاص داده اند.
«مرد عنكبوتی شگفت‌انگیز» ـ پنجمین قسمت از این مجموعه فیلم است .
هنرنمایی «اندرو گارفیلد» و «اما استون» كه در «مرد عنكبوتی شگفت‌انگیز یك» حضور داشتند، در قسمت پنجم این مجموعه فیلم هم ادامه خواهد داشت.
همچنین بازیگران دیگری مانند ایرفان خان و رایس ایفانز در آن ایفای نقش خواهند كرد. «جیمز وندربیلت» هم نویسندگی فیلمنامه‌ی این فیلم را برعهده داشت.
شرکت فیلمسازی «کلمبیا پیکچرز» مسؤولیت ساخت و اکران پروژه‌ی سینمایی «مرد عنكبوتی شگفت‌انگیز یك» را برعهده داشت.
***
فیلم‌نامه‌ی «زن سیاه‌پوش» توسط «جین گلدمن» نوشته شده و کارگردانی آن بر عهده‌ی «جیمز وتکینز» است.
رادکلیف در این فیلم اقتباسی از رمان پرفروش «سوزان هیل» است نقش وکیل جوانی را بازی می کند که خود را درگیر روحی کینه‌جو می‌بیند. این رمان در سال 1983 منتشر شده است.
«دنیل رادكلیف»، بازیگر نقش «هری‌پاتر»ها چندی پیش گفت، وی ذاتا یك بازیگر نیست و اجرای كراكتری كه در آن نقش‌آفرینی می‌كند به شكل طبیعی در وجودش شكل نمی‌گیرد.
رادكلیف بازیگر 21 ساله كه به خاطر بازی در نقش هری پاتر در سری فیلم‌های هری پاتر معروف شده است چندی پیش با آخرین فیلم از سری هری پاتربر پرده سینماهای جهان حضور داشت .
***
كارگردانی «بازی‌های گرسنگی» را گری راس بر اساس فیلمنامه‌ای از «بیلی رای » بر عهده داشت.
فیلمنامه اقتباسی «بازی‌های گرسنگی» بر اساس رمانی به قلم «سوزان کالینز» به نگارش در آمده است و داستان آن در آینده‌ای دور و نامعلوم می‌گذرد.
زن جوانی حاضر به شرکت در یک مسابقه مرگبار می‌شود تا جان اطرافیانش را نجات دهد. گفته می‌شود فیلم به لحاظ داستان و ساختار نزدیکی‌های زیادی به سه گانه «گرگ و میش» داشته باشد و گویا نخستین قسمت یک سه‌گانه هم هست.
الیزابت بنكس دیگر بازیگر این فیلم در مجموعه فیلم‌های مرد عنکبوتی به ایفای نقش پرداخته است.


برچسب ها : دلهره , فيلم وحشتناك , هاليود , ترسناك ,
نویسنده : مدیر | نظرات (0)

اخبار مرتبط

آخرین خبرها

اسامی داوران هفته نخست لیگ برتر اعلام شد
حمله بی‌سابقه پروین به وزیر
طرح تشکیل استان آذربایجان مرزی
حسین فریدون پنجم شهریور محاکمه می شود
هانیه توسلی هم در تلویزیون ممنوع شد
تلاش بغداد برای کاهش تنش تهران لندن
اتحادیه املاک کرج: خانه ارزان شد اما اجاره پایین نیامد
قلعه نویی: اگر فحاشی 100 هزار نفر خوب است آن را به حسن زاده تقدیم می کنم
دروازه بان برزیلی برای حضور در تیم گیتی پسند وارد ایران شد
دزدی هنگفت از جنیفرلوپز
احتمال صدور حکم سه سال حبس برای نجفی
بویینگ 80 فروند هواپیما به ایران می‌فروشد
دوقلوهای داعشی مادر خود را سر بریدند!
واکنش‌ ها به نتایج همه پرسی در انگلیس
رقم کمک هزینه مسکن نمایندگان مجلس
سود وام مسکن کاهش یافت
راز قتل بازیکن سایپا
شبکه "من و تو" جای سالار عقیلی نیست!
مذاکره هوایی ایران و آمریکا کلید خورد
قیمت روز خودروهای وارداتی در بازار+ جدول
کاهش 100 هزار تا 6 میلیونی قیمت خودرو
حضور ناو جنگی ائتلاف دریایی خلیج عدن در ۵ مایلی کشتی «ایران شاهد»
تولید یک هواپیمای جدید 70 نفره در ایران
قیمت دیپلم و لیسانس و دکترا در بازار آزاد!
شش دلیل برای خوردن شکلات تلخ
خواهرزاده فردین در سریال درحاشیه+ تصاویر
چهار باور غلط درباره دویدن
اوباما: ایران بایدبخشی‌از راه‌ حل‌ یمن باشد
ادامه روند کاهشی قیمت اوراق مسکن
ابوبکر البغدادی زخمی شده است؟

ارسال نظر برای این خبر


کد امنیتی رفرش