آخرین اخبار روز ایران و جهان را در این سایت بخوانید.

اخبار روز ایران و جهان

دولت یاید مرحله دوم هدفمندی را درسال 91 اجرا کند

بازدید : 437 |
درباره : اقتصادی , اجتماعی , |
تاریخ : جمعه 12 خرداد 1391 زمان : 20:15

دولت اکنون که نصف رقم پیشنهادی اش به تصویب مجلس رسیده قصد دارد مرحله دوم را در 6 ماهه دوم سال اجرایی کند تا به همان ارقام مورد نظرش دست یابد , اما گمانه زنی دیگری از رایزنی دولت با مجلس نهم برای ترمیم ارقام هدفمندی خبر میدهد که بر آن اساس حداقل های مد نظر دولت درقالب یک متمم تصویب خواهد شد ....

این درحالی است که نمایندگان مجلس نظر دیگری در مورد مرحله دوم هدفمندی یارانه ها دارند .
***نظر دولت تأمین نشد، فاز دوم را اجرا نمی‌کنند
نماینده منتخب نماینده مردم مانه، سملقان، بجنورد، جاجرم و گرمه مجلس نهم با بیان اینکه در زمان تصویب قانون بودجه به سایر نمایندگان گفته بودم اگر نظر دولت تأمین نشود فاز دوم اجرا نمی‌شود، گفت: به دلیل اینکه قانون هدفمندی 5 ساله بوده و در قانون بودجه هم بر اجرای هدفمندی تأکید شده است، اجرای نکردن فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها تخلف به شمار می‌آید.

موسی‌ارضا ثروتی با تأکید بر اینکه قانون هدفمند کردن یارانه‌‎ها قانونی پنج ساله است و اجرای آن باید ادامه داشته باشد، تصریح کرد: دولت با شیبی که در تعیین نرخ حامل‌های انرژی در گام اول قانون هدفمندی یارانه‌ها برداشت، به اندازه دو فاز قانون هدفمندی افزایش قیمت اعمال کرد و در نظر داشت که در گام دوم هم کار یک‌سره کند و سه فاز بعدی را به یک‌باره بردارد.

نماینده مردم مانه، سملقان، بجنورد، جاجرم و گرمه در مجلس شورای اسلامی افزود: پیشنهاد دولت برای فاز دوم هدفمند کردن یارانه‎ها کسب درآمد 135 هزار میلیارد تومانی از آزادسازی حامل‌های انرژی بود که مجلس با آن مخالفت کرد چرا که با کسب همین درآمد 56 هزار میلیارد تومانی در قانون بودجه 91 قیمت حامل‌ها حداقل باید دو برابر شود.

وی ادامه داد: دولت به دنبال صرف درآمدهای نفتی در اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها بود؛ همانطور که در سال گذشته دولت به علت کسب درآمد ناکافی 22 هزار میلیاردی و تخصیص یارانه 40 هزار میلیارد تومانی به مردم، مجبور به استقراض 6 هزار میلیاردی از بانک مرکزی و صرف هزینه 4 هزار میلیارد تومانی از درآمدهای نفتی در هدفمندی یارانه‌ها شده است.

این نماینده مردم در سه دوره اخیر مجلس یادآور شد: البته این تخلفات دولت طبق ماده 233 آیین نامه داخلی مجلس به قوه قضاییه ارجاع شد و انتظار داریم قوه مجریه هرچه سریع‌تر به این پرونده‌ها رسیدگی کند.

وی درباره اینکه اگر دولت فاز دوم را اجرا نکند، مرتکب تخلف شده یا خیر، گفت: با توجه به اینکه اجرای هدفمند کردن یارانه‌ها در بودجه امسال تبدیل به قانون شده و اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها را نیز 5 ساله بوده دولت مکلف به اجرای آن است.

ثروتی یادآور شد: بنده در زمان تصویب قانون هم به نمایندگان تلفیق گفته بودم که اگر نظر دولت در اجرای قانون هدفمندی تأمین نشود، دولت فاز دوم را اجرا نمی‌کند ولی سایر نمایندگان تأکید داشتند که دولت موظف به اجرای قانون است ولی در شرایط حاضر شاهد هستیم که دولت قصد اجرا فاز دوم را ندارد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس هشتم جابه‌جایی مدیران هدفمندی در دولت را نشانه‌ای برای اجرای فاز دوم برشمرد.

 

***اجرا نکردن فاز دوم هدفمندی ، ضربه‌ای به اقتصاد نمی‌زند
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس هشتم با بیان اینکه اجرا نکردن فاز دوم هدفمندی مسئله ساز نمی‌شود، درباره برکناری مسئولان ستاد هدفمندی، گفت: گویا دولت با این جابه‌جایی‌ها قصد دارد فاز دوم هدفمندی را اجرا نکند که البته اقتصاد ما از عدم اجرای آن هیچ آسیبی نمی‌بیند.

عزت الله یوسفیان‌ملا  درباره شایعاتی پیرامون اجرا نشدن مرحله دوم هدفمندی از سوی دولت پس از مجوز مجلس، گفت: اجرا نشدن فاز دوم هدفمند کردن یارانه‌ها مسئله‌ای برای کشور ایجاد نخواهد کرد و تأثیر جدی بر اقتصاد وارد نمی‌کند.

نماینده منتخب مردم آمل و لاهیجان در مجلس نهم شورای اسلامی افزود: طبق قانون بودجه سال 91 مجلس به قوه مجریه مجوز اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها را صادر کرد و در واقع دولت را مکلف به اجرای قانون نکرده است.

وی ادامه داد: اجرا نشدن فاز دوم قانون هدفمند کردن یارانه‎‌ها تأثیر منفی بر اقتصاد کشور نخواهد داشت و نگرانی درباره اجرا نشدن فاز دوم وجود ندارد.

یوسفیان‌ملا یادآور شد: در قانون بودجه سال 91 دولت به شرط کسب درآمد باید ردیف‌های اعتباری 2 هزار میلیارد تومانی به بیمه بیکاری، 6 هزار میلیاردی برای بخش سلامت، 10 هزار میلیاردی برای تولید و 48 هزار میلیارد تومانی برای یارانه نقدی، پرداخت کند و درصورتی که دولت فاز دوم را اجرا نکند و درآمدی نداشته باشد، به این ردیف‌های اعتباری نیز مبلغی اختصاص نمی‌گیرد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس هشتم افزود: گویا دولت قصد اجرای فاز دوم هدفمند کردن یارانه‌ها را ندارد و جابه‌جایی مدیران سازمان هدفمندی هم چنین مسئله‌ای را به ذهن می‌رساند




برچسب ها : یارانه , فازدوم , دولت , مجلس , طرح , هدفمندی , درآمد , تورم , یارانه نقدی ,
نویسنده : مدیر | نظرات (1)

اخبار مرتبط

آخرین خبرها

اسامی داوران هفته نخست لیگ برتر اعلام شد
حمله بی‌سابقه پروین به وزیر
طرح تشکیل استان آذربایجان مرزی
حسین فریدون پنجم شهریور محاکمه می شود
هانیه توسلی هم در تلویزیون ممنوع شد
تلاش بغداد برای کاهش تنش تهران لندن
اتحادیه املاک کرج: خانه ارزان شد اما اجاره پایین نیامد
قلعه نویی: اگر فحاشی 100 هزار نفر خوب است آن را به حسن زاده تقدیم می کنم
دروازه بان برزیلی برای حضور در تیم گیتی پسند وارد ایران شد
دزدی هنگفت از جنیفرلوپز
احتمال صدور حکم سه سال حبس برای نجفی
بویینگ 80 فروند هواپیما به ایران می‌فروشد
دوقلوهای داعشی مادر خود را سر بریدند!
واکنش‌ ها به نتایج همه پرسی در انگلیس
رقم کمک هزینه مسکن نمایندگان مجلس
سود وام مسکن کاهش یافت
راز قتل بازیکن سایپا
شبکه "من و تو" جای سالار عقیلی نیست!
مذاکره هوایی ایران و آمریکا کلید خورد
قیمت روز خودروهای وارداتی در بازار+ جدول
کاهش 100 هزار تا 6 میلیونی قیمت خودرو
حضور ناو جنگی ائتلاف دریایی خلیج عدن در ۵ مایلی کشتی «ایران شاهد»
تولید یک هواپیمای جدید 70 نفره در ایران
قیمت دیپلم و لیسانس و دکترا در بازار آزاد!
شش دلیل برای خوردن شکلات تلخ
خواهرزاده فردین در سریال درحاشیه+ تصاویر
چهار باور غلط درباره دویدن
اوباما: ایران بایدبخشی‌از راه‌ حل‌ یمن باشد
ادامه روند کاهشی قیمت اوراق مسکن
ابوبکر البغدادی زخمی شده است؟

ارسال نظر برای این خبر

این نظر توسط top700 در تاریخ 1348/10/11 و 20:40 دقیقه ارسال شده است

گاهي شانس فقط يک بار به آدم رو مياره پس بايد قدرش رو دونست بهترين فرصت زندگي شما براي ثروتمند شدن مجموعه اي بي نظير براي اولين بار در ايران براي کساني که مي خواهند بهتر زندگي کنند و از کمترين وقت و هزينه بيشترين سود را ببرند.براي آگاهي از جزييات بيشتر به لينک زير مراجعه کنيد.
http://www.top700.com


کد امنیتی رفرش