آخرین اخبار روز ایران و جهان را در این سایت بخوانید.

اخبار روز ایران و جهان

اظهار امیدواری وزیر ارشاد نسبت به‌ اکران جهانی «قلاده‌های طلا»

بازدید : 416 |
درباره : فرهنگی , |
تاریخ : شنبه 27 خرداد 1391 زمان : 17:15

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اظهار امیدواری برای اکران جهانی فیلم قلاده‌های طلا گفت: ان‌شاءالله بتوانیم شرایط اکران این فیلم را در هفته‌های فیلم خارج از کشور‌ فراهم کنیم...

به گزارش خبرنگار سینمایی فارس، مراسم تقدیر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از عوامل فیلم «قلاده‌های طلا» امروز در دفتر وزیر ارشاد برگزار شد.

بنابراین گزارش، «سید‌محمد حسینی» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی پس از سخنان عوامل فیلم در مورد فضای تهدید و فشار در طول ساخت فیلم بیان داشت: «قلاده‌های طلا» یقینا کار ارزشمندی بود که فشارها و تهدید‌ها بر آن وارد شد و این فضای مخالفت و سختی و فشار ارزش کار را مشخص می‌کند؛ چرا که اگر کاری خنثی باشد مخالفی هم پیدا نمی‌کند.

وی ادامه داد: انشاءالله بتوانیم در جای جای جهان در هفته‌های فیلم‌ شرایط اکران «قلاده‌ها‌ی طلا» را فراهم کنیم. البته اکران این نوع فیلم‌ها در کشورهای مختلف متقاضی زیادی دارد. به عنوان مثال من در اجلاس فرهنگ شانگهای درباره فیلم «راه آبی ابریشم »صحبت کردم و گفتم ما فیلمی ساخته‌ایم که از خلیج فارس شروع شده و به دیوار چین ختم می‌شود، آن‌ها ابراز علاقه کردند که این فیلم را ببینید، حال در مورد فیلم «قلاده‌های طلا» نیز این گونه است، این اثر می‌تواند بخشی از حوادث انتخابات 88 و ابهامات آن را برای بسیاری روشن کند.

حسینی در ادامه گفت: فیلمسازی کار ساده‌ای نیست، کار دسته جمعی با پشتوانه فکری و فعالیت‌های سمعی و بصری قوی است، با این فیلمسازی در عالم سیاست سخت‌تر می‌شود، البته این فیلم برای ایجاد همبستگی و یک‌دستگی بین مردم ساخته شده است.

وی ادامه داد: کاری که ساختن این فیلم انجام داد شاید از عهده بسیاری از تحلیل‌گران و نویسندگان بر نیاید و اگر صدها کتاب نیز نوشته شود نتواند تاثیر‌گذاری این فیلم را داشته باشد. بحث انتخابات یک موضوع اولیه است، موضوع اصلی آن بود که پس از آن، اصل ولایت و امامت زیر سؤال می‌رفت و اکنون نیز ادامه این فعالیت‌ها را در اهانت به مقدسات به ویژه امام هادی (ع) شاهد هستیم؛ بنابراین کار کردن در این مبحث کار بسیار ارزشمندی است، چرا که بر این نوع فیلم‌ها اتهام جانبداری زده می‌شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: در «قلاده‌های طلا» نوعی واقع‌گرایی انجام شده است، به گونه‌ای که با پشتوانه عظیم تحقیقی توانست توجه خواص مردم را نیز به خود جلب کند.

حسینی در ادامه تاکید کرد: گاهی اوقات محتوای یک فیلم خوب است اما پردازش و ساختار آن آنچنان حرفه‌ای و جذاب نیست اما در قلاده‌های طلا ما شاهد خلق یک اثر ارزشمند هستیم، به نظر من این فیلم یک نقطه عطف در کارهای سیاسی است و طراز کارها را بالا برد.

وی ادامه داد: نکته دیگر این است که قلاده‌های طلا در مورد مبحث سیاسی که در چند سال اخیر رخ داده ساخته شده است و در مورد مباحثی چون نهضت ملی نفت، انقلاب مشروطه یا فتح خرمشهر نیست. انتخابات 88 اتفاقی است که بسیاری آن را به خاطر دارند.

حسینی بیان داشت: البته از دستگاه‌ها و نهادهای که بخشی از مسائل مالی فیلم را بر عهده گرفتند اعم از صدا و سیما، نشریات و رسانه‌ها به جهت تبلیغ باید تشکر کرد و در مقابل برخی رسانه‌ها که فکر کردند که اگر اخبار ساخت این فیلم را انعکاس ندهند مردم چیزی نمی‌فهمند نیز باید بدانند که بالاخره همه این رویکردها در کارنامه آن‌ها باقی می‌ماند.

در این میان برخی نیز با اصل و اساس سینما مشکل دارند و برخی خوبی‌ها را وارونه جلوه می‌دهند و این تنها درباره فیلم «قلاده‌های طلا» صدق نمی‌کند و در بسیاری از فیلم‌های ارزشی و دفاع مقدسی که تاکنون ساخته شده است مصداق دارد.

حسینی ادامه داد: دوستان باید انصاف به خرج دهند و حداقل از جنبه ایجابی با این موضوعات برخورد کنند و کسانی که ادعا دارند می‌توانند فیلمنامه خوب بنویسند و به ما ارائه دهند و در خصوص آن فیلم بسازیم. اما در هر حال جامعه هنری و سینمایی باید در کنار هم باشند و در عین رقابت رفاقت داشته باشند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: «قلاده‌های طلا» برای اولین بار در سالن سینمایی وزارت ارشاد در 4 سانس به نمایش درآمد و ما از مسئولان و نمایندگان مجلس خواستیم که بیایند و این فیلم را ببیند؛ چرا که فضای ضد تبلیغ در مورد این فیلم به گونه‌ای بود که همه فکر می‌کردند این فیلم ضد امنیتی است اما خدا را شکر دوستان آمدند فیلم را دیدند و مخالفت‌ها کم شد و بعد از آن اکران در برج میلاد انجام شد و کارها به خوبی پیش رفت و فیلم به اکران عمومی رسید.




برچسب ها : قلاده هاي طلا , اكران , فيلم , سينما , خارج , فرهنگ و ارشاد اسلامي ,
نویسنده : مدیر | نظرات (0)

اخبار مرتبط

آخرین خبرها

اسامی داوران هفته نخست لیگ برتر اعلام شد
حمله بی‌سابقه پروین به وزیر
طرح تشکیل استان آذربایجان مرزی
حسین فریدون پنجم شهریور محاکمه می شود
هانیه توسلی هم در تلویزیون ممنوع شد
تلاش بغداد برای کاهش تنش تهران لندن
اتحادیه املاک کرج: خانه ارزان شد اما اجاره پایین نیامد
قلعه نویی: اگر فحاشی 100 هزار نفر خوب است آن را به حسن زاده تقدیم می کنم
دروازه بان برزیلی برای حضور در تیم گیتی پسند وارد ایران شد
دزدی هنگفت از جنیفرلوپز
احتمال صدور حکم سه سال حبس برای نجفی
بویینگ 80 فروند هواپیما به ایران می‌فروشد
دوقلوهای داعشی مادر خود را سر بریدند!
واکنش‌ ها به نتایج همه پرسی در انگلیس
رقم کمک هزینه مسکن نمایندگان مجلس
سود وام مسکن کاهش یافت
راز قتل بازیکن سایپا
شبکه "من و تو" جای سالار عقیلی نیست!
مذاکره هوایی ایران و آمریکا کلید خورد
قیمت روز خودروهای وارداتی در بازار+ جدول
کاهش 100 هزار تا 6 میلیونی قیمت خودرو
حضور ناو جنگی ائتلاف دریایی خلیج عدن در ۵ مایلی کشتی «ایران شاهد»
تولید یک هواپیمای جدید 70 نفره در ایران
قیمت دیپلم و لیسانس و دکترا در بازار آزاد!
شش دلیل برای خوردن شکلات تلخ
خواهرزاده فردین در سریال درحاشیه+ تصاویر
چهار باور غلط درباره دویدن
اوباما: ایران بایدبخشی‌از راه‌ حل‌ یمن باشد
ادامه روند کاهشی قیمت اوراق مسکن
ابوبکر البغدادی زخمی شده است؟

ارسال نظر برای این خبر


کد امنیتی رفرش