آخرین اخبار روز ایران و جهان را در این سایت بخوانید.

اخبار روز ایران و جهان

حذف کنکور سه هزار رشته از سال92

بازدید : 349 |
درباره : اجتماعی , |
تاریخ : چهارشنبه 03 آبان 1391 زمان : 19:44

رییس سازمان سنجش آموزش کشور اعلام کرد: در بیش از سه هزار رشته محل از سال 1392 سوابق تحصیلی جایگزین آزمون سراسری می شود و دانشگاه ها می توانند بدون برگزاری آزمون در این رشته ها دانشجو بپذیرند...


ابرهیم خدایی روز چهارشنبه در مراسم تجلیل از نفرات برتر آزمون سراسری سال 91 و هفدهمین المپیاد بین المللی علمی - دانشجویی کشور افزود: طرح جایگزینی سوابق تحصیلی به جای آزمون سراسری برای رشته های کم متقاضی اعمال می شود که ظرفیت های آنها بعضا خالی می ماند.

وی افزود: سه هزار کد رشته محلی که قرار است از سال آینده پذیرش دانشجوی بدون‌ آزمون داشته باشد در دانشگاه های آزاد اسلامی و پیام نور و موسسات آموزش عالی غیر انتفاعی توزیع خواهد شد.

خدایی در مورد قانون حذف کنکور مصوب سال 86 مجلس شورای اسلامی نیز اظهار داشت: با جمع بندی نهایی و بحث های مفصلی که در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، شورای عالی انقلاب فرهنگی و دست اندرکاران مجموعه آموزش عالی کشور صورت گرفت این نتیجه حاصل شد که قانون پذیرش دانشجو مصوب سال 86 (حذف کنکور) برای تعدادی از رشته ها و مقاطع تحصیلی قابلیت اجرایی ندارد.

وی با بیان اینکه قانون پذیرش دانشجوی مصوب سال 86 مجلس باید برای رشته های پررقابت اصلاح شود، اظهار داشت: به دلیل اینکه اصلاحیه این قانون تاکنون انجام نشده است وزارت علوم و سازمان سنجش باید بر اساس قانون فعلی عمل کند.

رییس سازمان سنجش آموزش کشور خاطرنشان کرد: بر اساس آخرین مصوبه صورت گرفته سوابق تحصیلی داوطلبان در آزمون سراسری سال 92 نیز همانند سال جاری به میزان 25 درصد اعمال خواهد شد.

خدایی از شرکت چهار میلیون و 830 هزار نفر در آزمون های سازمان سنجش طی یک سال گذشته اشاره کرد و گفت: سه میلیون و 430 هزار نفر از این افراد در آزمون های موظف سازمان سنجش از قبیل آزمون سراسری، کاردانی به کارشناسی، کارشناسی ارشد، دکتری و دوره های فراگیر شرکت کرده اند و یک میلیون و 400 هزار نفر دیگر نیز متقاضی آزمون های غیر موظف این سازمان مانند آزمون های استخدامی بوده اند.

وی تعداد داوطلبان آزمون سراسری سال 91 را یک میلیون و 66 هزار نفر عنوان کرد و اظهار داشت: 60 درصد شرکت کنندگان این آزمون را داوطلبان زن و حدود 40 درصد را داوطلبان مرد تشکیل می دادند که همین نسبت نیز در قبولی دانشگاه ها تکرار شد و محدودیتی برای پذیرش خانم ها وجود نداشت.

خدایی سیاه نمایی های صورت گرفته در پذیرش جنسیتی کنکور توسط برخی رسانه های داخلی و خارجی را یک بهانه واهی توصیف کرد و افزود: از مجموع 22 هزار و 800 رشته محلی که آزمون سراسری سال 91 در آنها برگزار شد، تعداد 77 رشته محل متعلق به چهار دانشگاه محقق اردبیلی، اراک، اهواز و لرستان برای تعدادی از رشته های مهندسی خود محدودیت هایی در پذیرش دختران قائل شده بودند که این مورد اصلاح شده و محدودیت ها برداشته شد.



برچسب ها : حذف کنکور , سازمان سنجش آموزش کشور , رشته محل , آزمون سراسری , سوابق تحصیلی جایگزین , پذیرش دانشجوی بدون‌ آزمون ,
نویسنده : مدیر | نظرات (0)

اخبار مرتبط

آخرین خبرها

اسامی داوران هفته نخست لیگ برتر اعلام شد
حمله بی‌سابقه پروین به وزیر
طرح تشکیل استان آذربایجان مرزی
حسین فریدون پنجم شهریور محاکمه می شود
هانیه توسلی هم در تلویزیون ممنوع شد
تلاش بغداد برای کاهش تنش تهران لندن
اتحادیه املاک کرج: خانه ارزان شد اما اجاره پایین نیامد
قلعه نویی: اگر فحاشی 100 هزار نفر خوب است آن را به حسن زاده تقدیم می کنم
دروازه بان برزیلی برای حضور در تیم گیتی پسند وارد ایران شد
دزدی هنگفت از جنیفرلوپز
احتمال صدور حکم سه سال حبس برای نجفی
بویینگ 80 فروند هواپیما به ایران می‌فروشد
دوقلوهای داعشی مادر خود را سر بریدند!
واکنش‌ ها به نتایج همه پرسی در انگلیس
رقم کمک هزینه مسکن نمایندگان مجلس
سود وام مسکن کاهش یافت
راز قتل بازیکن سایپا
شبکه "من و تو" جای سالار عقیلی نیست!
مذاکره هوایی ایران و آمریکا کلید خورد
قیمت روز خودروهای وارداتی در بازار+ جدول
کاهش 100 هزار تا 6 میلیونی قیمت خودرو
حضور ناو جنگی ائتلاف دریایی خلیج عدن در ۵ مایلی کشتی «ایران شاهد»
تولید یک هواپیمای جدید 70 نفره در ایران
قیمت دیپلم و لیسانس و دکترا در بازار آزاد!
شش دلیل برای خوردن شکلات تلخ
خواهرزاده فردین در سریال درحاشیه+ تصاویر
چهار باور غلط درباره دویدن
اوباما: ایران بایدبخشی‌از راه‌ حل‌ یمن باشد
ادامه روند کاهشی قیمت اوراق مسکن
ابوبکر البغدادی زخمی شده است؟

ارسال نظر برای این خبر


کد امنیتی رفرش