آخرین اخبار روز ایران و جهان را در این سایت بخوانید.

اخبار روز ایران و جهان

ممنوعیت ارسال پیامک های تبلیغاتی، آرامش ۳۷ میلیون مشترک تلفن همراه

بازدید : 503 |
درباره : اجتماعی , |
تاریخ : یکشنبه 23 بهمن 1390 زمان : 12:01

بر اساس گفته های معاون بررسی های فنی و صدور پروانه سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی مزاحمت های ناشی از ارسال پیامک های تبلیغاتی و اطلاع رسانی ضروری است...

خبر آنلاین:شرکت های ارسال « اس ام اس » گروهی از شمال تا جنوب و از غرب تا شرق، ایران را در نوردیده اند. پیامک های تبلیغاتی شرکت ها و موسسات مالی تنها با یک کلیک به سوی هزاران شماره ارسال می شوند. طی سه سال گذشته مسئولان مخابرات بارها اعلام کرده اند، مانع از ارسال چنین پیامک هایی به مشترکان خود می شوند. 37 میلیون مشترک همراه اول باید به صورت روزانه با پیامک های ناخواسته مواجه باشند.

پیامک های غیر ضروری به حدی گسترش یافته که حتی رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران در آخرین جلسه هیات نمایندگان این تشکل اقتصادی به مخاطبان خود به این شکل تذکر داد: « به پیامک های اتاق توجه کنید. این پیامک ها را اشتباها به جای پیامک های تبلیغاتی ناخوانده نگذارید.» او اشاره به اتفاقی داشت که این روزها توسط بسیاری از کاربران تلفن همراه صورت می پذیرد.

با این حال معاون بررسي هاي فني و صدور پروانه سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي اعلام كرده است: « با توجه به لزوم رعايت حريم خصوصي اشخاص و جلوگيري از مزاحمت هاي ناشي از ارسال پيامك هاي تبليغاتي و اطلاع رساني ضروري است اپراتورهاي تلفن همراه ضمن اطلاع رساني مناسب درخصوص نوع خدمات، موافقت مشترك تلفن همراه را قبلا دريافت كرده و به منظور حصول اطمينان از اين موافقت تاييديه مجدد نيز دريافت كنند. »
پیش از این هم بارها به موضوع کسب اجازه برای ارسال پیامک تبلیغاتی اشاره شده بود ولی در نهایت پیامک های تبلیغاتی برای کاربران ارسال می شد اما با تصمیم تازه سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی از این پس ارسال پیامک تبلیغاتی بدون اجازه مشترک ممکن نخواهد بود. موضوعی که طی سال های اخیر کام بسیاری از مشترکان را تلخ کرده بود، با تصمیم تازه سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی کوجبات شادی بسیاری از آنان را فراهم می کند.
در همین حال معاون بررسي هاي فني و صدور پروانه سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي گفته است: « ارسال پيامك هاي تبليغاتي با مضامين متفاوت براي اقشار مختلف جامعه نارضايتي هاي زيادي را ايجاد كرده است كه سامان دهي اين موضوع و رعايت حقوق مشتركين در اين خصوص بايد توسط اپراتورهاي تلفن همراه مورد توجه قرار گيرد. »
سبوحي تصريح كرد: « كليه اپراتورهاي تلفن همراه مكلفند فرآيندهاي اجرايي خود را در رابطه با اين اقدام با سازمان هماهنگ كنند. بديهي است سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي نظارت مضاعفي را در اين رابطه اعمال خواهد كرد. »
گفتنی است ممنوعیت ارسال پیامک های تبلیغاتی بدون اجازه مشترک در حالی توسط سازمان تنظیم مقررات ارتباطات رادیویی صورت می پذیرد که فقط در فضای مجازی 66 میلیون و 500 هزار سایت برای ارسال پیامک تبلیغاتی به کاربران ایرانی معرفی شده است. بسیاری از این شرکت ها تنها با یک نرم افزار و چندین نام مختلف و بدون مجوز قانونی اقدام به ثبت شرکت با نام های مختلف می کنند. این شرکت ها در صورتی که مشتری قصد ارسال پیام خود به 100 هزار نفر را داشته باشد، هر پیامک را به قیمت 9 تومان به مشتریان خود ارائه می دهند. شرکت های دیگر نرم افزار ارسال پیامک تبلیغاتی را تنها به قیمت 25 هزار تومان به مخاطبان خود واگذار می کنند.
در صورتی که گفته های معاون بررسي هاي فني و صدور پروانه سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي در مورد کسب مجوز برای ارسال پیامک تحقق یابد، فعالیت بسیاری از این شرکت ها با اخلال مواجه می شود ولی بیش از 37 میلیون مشترک تلفن همراه به آرامش می رسند.




برچسب ها : پیامک , تبلیغاتی , تلفن همراه , مشترکین , آرامش , sms , تلفن , همراه ,
نویسنده : مدیر | نظرات (0)

اخبار مرتبط

آخرین خبرها

اسامی داوران هفته نخست لیگ برتر اعلام شد
حمله بی‌سابقه پروین به وزیر
طرح تشکیل استان آذربایجان مرزی
حسین فریدون پنجم شهریور محاکمه می شود
هانیه توسلی هم در تلویزیون ممنوع شد
تلاش بغداد برای کاهش تنش تهران لندن
اتحادیه املاک کرج: خانه ارزان شد اما اجاره پایین نیامد
قلعه نویی: اگر فحاشی 100 هزار نفر خوب است آن را به حسن زاده تقدیم می کنم
دروازه بان برزیلی برای حضور در تیم گیتی پسند وارد ایران شد
دزدی هنگفت از جنیفرلوپز
احتمال صدور حکم سه سال حبس برای نجفی
بویینگ 80 فروند هواپیما به ایران می‌فروشد
دوقلوهای داعشی مادر خود را سر بریدند!
واکنش‌ ها به نتایج همه پرسی در انگلیس
رقم کمک هزینه مسکن نمایندگان مجلس
سود وام مسکن کاهش یافت
راز قتل بازیکن سایپا
شبکه "من و تو" جای سالار عقیلی نیست!
مذاکره هوایی ایران و آمریکا کلید خورد
قیمت روز خودروهای وارداتی در بازار+ جدول
کاهش 100 هزار تا 6 میلیونی قیمت خودرو
حضور ناو جنگی ائتلاف دریایی خلیج عدن در ۵ مایلی کشتی «ایران شاهد»
تولید یک هواپیمای جدید 70 نفره در ایران
قیمت دیپلم و لیسانس و دکترا در بازار آزاد!
شش دلیل برای خوردن شکلات تلخ
خواهرزاده فردین در سریال درحاشیه+ تصاویر
چهار باور غلط درباره دویدن
اوباما: ایران بایدبخشی‌از راه‌ حل‌ یمن باشد
ادامه روند کاهشی قیمت اوراق مسکن
ابوبکر البغدادی زخمی شده است؟

ارسال نظر برای این خبر


کد امنیتی رفرش